Selviydy tunturissa -kurssi

• Utsjoki
  • 18.04.2024 06:40
  • Myynti on päättynyt. 15.03.2024 09:30

Reserviläisliitto ry järjestää yhdessä Utsjoen reserviläisten sekä heidän yhteistyökumppaniensa kanssa Reserviläisliiton jäsenille suunnatun Selviydy tunturissa -kurssiviikonlopun Utsjoen kunnan ja lähitunturien alueella. Nyt sinulla on ainutkertainen mahdollisuus lähteä tutustumaan Suomen pohjoisimman kunnan ja sen reserviläisten elämään sekä saada oppeja tunturissa selviytymisestä. Kurssi toteutetaan 18.4.–21.4.2024 välisenä aikana, jolloin Utsjoella on vielä normaalisti lunta ja talviolosuhteet.

Osallistumismaksu on 350 euroa. Osallistumismaksu sisältää majoituksen, ruokailut, linja-autokuljetukset paikan päällä sekä ohjelman. Kurssille otetaan 20 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen tapahtuu Eventio-järjestelmässä. Kurssimaksu maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Kurssi on tarkoitettu Reserviläisliiton jäsenille. Huomaathan, että ilmoittautuminen on sitova. Peruminen on mahdollista vain sairaustapauksissa lääkärintodistusta vastaan.

Kurssi on tarkoitettu Reserviläisliiton jäsenille. Jäsenyyden voimassaolo tullaan tarkastamaan ilmoittautumisten käsittelyn yhteydessä. Kurssilla liikutaan osittain haastavissa tunturiolosuhteissa, joten kurssilaisilta edellytetään valmiutta liikkua maastossa.

Jokainen osallistuja varaa ja maksaa itse matkansa Ivaloon tai Utsjoelle. Ivalosta on järjestetty yhteiskuljetus Utsjoelle. Mikäli saavut pohjoiseen Etelä-Suomen alueelta, suosittelemme varaamaan seuraavat lennot:

- Finnairin lento Helsinki-Ivalo AY603 to 18.4.2024 klo 11.40–13.15
- Finnairin lento Ivalo-Helsinki AY0635 su 21.4.2024 klo 9.00–11.35.

Varaathan lentoliput, jotka sisältävät myös ruumaan menevän laukun, jotta saat mukaasi kurssin vaatiman varustuksen. Varaathan mahdolliset lentoliput mahdollisimman pian kurssi-ilmoittautumisesi jälkeen tai sitä ennen.

Reserviläisliitto järjestää Ivalon lentokentältä yhteisen linja-autokuljetuksen Utsjoelle ja sieltä takaisin. Linja-auto on matkassa mukana koko tapahtuman ajan siirtymisiä varten. Liitto vastaa linja-autosta aiheutuneet kulut. Mikäli osallistuja haluaa tulla mukaan Ivalon lentokenttä – Utsjoki väliseltä matkalta päätien varrelta (Valtatie 4), niin hänen pyydetään ilmoittamaan tästä sähköpostitse osoitteeseen minna.nenonen@reservilaisliitto.fi.